שאלות ותשובות

  • ראשי
  • / שאלות ותשובות / פסח, ליל הסדר / אם רוצה להזדרז להספיק את ליל הסדר מוקדם, כדי שהילדים לא ירדמו, האם מותר לקדש מבעוד יום, אחר פלג המנחה, כמו שמותר לקדש את השבת מבעוד יום, או שמא בערב פסח לא?

אם רוצה להזדרז להספיק את ליל הסדר מוקדם, כדי שהילדים לא ירדמו, האם מותר לקדש מבעוד יום, אחר פלג המנחה, כמו שמותר לקדש את השבת מבעוד יום, או שמא בערב פסח לא?

אפריל 2, 2023

הגם שבערב שבת אפשר לקדש את השבת מבעוד יום, מאחר פלג המנחה, דהיינו שעה ורבע קודם שקיעת החמה, מכל מקום בערב חג הפסח, צריך לקדש רק אחר צאת הכוכבים, מכיון שהכוס יין של הקידוש היא הכוס הראשונה בארבע כוסות של ליל הסדר, וצריך לשתות את כולם בלילה.

ומכל מקום, יכול להתפלל ערבית של פסח מבעוד יום, ועד שיגיע הבייתה, ויתארגן לקידוש, כבר יגיע צאת הכוכבים, ואז יקדש קידוש של החג בשמחה ובטוב לבב.

ואדם שקיבל את החג מבעוד יום, והתפלל ערבית של החג. וכן בדיעבד אם קידש מבעוד יום, ואכל כרפס, ואמר את ההגדה מבעוד יום, יצא ידי חובה, והעיקר שיאכל את המצה ומרור אחר שתחשך. אבל אם אכל מצה ומרור מבעוד יום, לא יצא ידי חובה אפילו בדיעבד, וצריך לחזור ולאכול אחרי צאת הכוכבים, כי מצה ומרור הוקשו לקרבן פסח.

בודק...