שאלות ותשובות

מה עדיף יותר לבכור, האם לצום בערב פסח, או לשמוע סיום מסכת ובכך להיות פטור מהצום?

אפריל 2, 2023

בזמן הזה שירדה חולשה לעולם בוודאי שעדיף לבכור לשמוע סיום מסכת, ולהיות פטור מהצום, כי על ידי זה תהיה לו שמחת החג טובה ומעולה יותר, ולא יכעוס ולא יתקצף, וכבר התבאר בסייעתא דשמיא שהמאכל בקדושה מביא את השמחה ואת אחדות הלב.

וכמו שהעליתי בסייעתא דשמיא בספרי הקטן "שו"ת שמחת מועדיך", על הלכות יום טוב, בהלכה א', שבחר בנו השם יתברך, אנחנו עמו וצאן מרעיתו, עם ישראל הקדושים והטהורים, והנחיל לנו ימי רצון וחגי נדבה, כדי להודות לו יתברך ולזכור בכל פעם את הניסים והנפלאות הרבים שעושה עימנו ועם אבותינו ועם אבות אבותיהם, מיום היותם על פני האדמה, מאז זכינו ובחר בנו הקדוש ברוך הוא להיות לו לעם סגולה.

ועל ידי זה נזכה לחזק את בטחונינו ואמונתינו במלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא ובתורתו הקדושה. וכן שנזכה לעסוק בהם בתורה הקדושה, ולשמוח באחדות המשפחה בשמחה של מצוה, על ידי סעודות החג, ואמירת דברי תורה, ושירות ותשבחות למלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.

ומצוה לכבד את המועדים כראוי, שכל המכבד את המועדים, המועדים והרגלים שמחים בו. ואמרו בגמרא הקדושה, שכל המבזה את המועדים חס ושלום, כאילו עובד עבודה זרה, ה' ישמרנו ויצילנו. ואשריהם ישראל שמכבדים את המועדים ושמחים בכל מצוותיו יתברך, ישמח ישראל בעושיו.

בודק...