שאלות ותשובות

  • ראשי
  • / שאלות ותשובות / ספירת העומר / המתפלל עם הציבור תפילת ערבית מבעוד יום, ומצד אחד הוא רוצה לספור ספירת העומר בברכה אחר צאת הכוכבים, כדי לצאת ידי כל השיטות. ומצד שני הוא חושש שאם הוא לא יספור איתם עכשיו את ספירת העומר, הוא עלול לשכוח לספור, האם הוא יכול להתנות תנאי ולומר, אני כעת סופר את העומר עם הציבור מבעוד יום, בלי לברך, ואם אזכור בלילה אני יספור שוב בברכה, ואם לא אזכור בלילה, אזי הספירה שאני סופר עכשיו תהיה נחשבת לי לספירת העומר, או שמא אינו יכול להתנות תנאי כזה?

המתפלל עם הציבור תפילת ערבית מבעוד יום, ומצד אחד הוא רוצה לספור ספירת העומר בברכה אחר צאת הכוכבים, כדי לצאת ידי כל השיטות. ומצד שני הוא חושש שאם הוא לא יספור איתם עכשיו את ספירת העומר, הוא עלול לשכוח לספור, האם הוא יכול להתנות תנאי ולומר, אני כעת סופר את העומר עם הציבור מבעוד יום, בלי לברך, ואם אזכור בלילה אני יספור שוב בברכה, ואם לא אזכור בלילה, אזי הספירה שאני סופר עכשיו תהיה נחשבת לי לספירת העומר, או שמא אינו יכול להתנות תנאי כזה?

אפריל 9, 2023

המתפלל עם הציבור תפילת ערבית מבעוד יום, אחר פלג המנחה, ורוצה לספור ספירת העומר בברכה אחר צאת הכוכבים, כדי לצאת ידי כל השיטות. אלא שהוא חושש שאם הוא לא יספור איתם עכשיו את ספירת העומר, הוא עלול לשכוח לספור, העיקר להלכה בסייעתא דשמיא שהוא יכול להתנות תנאי ולומר, "אני כעת סופר את העומר עם הציבור, ואם אזכור בלילה אני יספור שוב בברכה, ואם לא אזכור בלילה, אזי הספירה שאני סופר עכשיו תהיה נחשבת לי לספירת העומר, ומניתי ימים ושבועות למצוה". ומספיק תנאי אחד לכל ימי ספירת העומר.

בודק...