פרשת בלק
יוני 25, 2026מבלק ובלעם יוצאים עמלק ובבל
מבואר בזוהר הקדוש שהשנאה שהייתה לעמלק על ישראל, הגיעה מבלעם ובלק. אם נוציא מהשם 'בלעם' את האותיות – ע' מ' ומבלק את – ל' ק', נקבל עמלק. כלומר חצי מהשנאה שיש לעמלק כלפי עם ישראל, באה מבלעם וחצי ממנה באה מבלק, מהאותיות העודפות נשאר בבל. כלומר, מכאן נבין איזה כוח טומאה עצום היה לשני האנשים האלה. והם שמו לעצמם מטרה אחת – "לך זועמה ישראל", לא היה שום כיוון אחר. המטרה הייתה לעקור חס וחלילה את עם ישראל מן השורש.
לכן כדי שאדם יהיה אהוב למעלה ונחמד למטה הוא צריך ליקח מוסר השכל מהפרשה. לדוגמא אדם שרוצה לעשות מפגש של כמה חברים, אם הוא רוצה לעשות את האירוע בים, כדאי שיחפש חוף ים צנוע. אם הוא רוצה בריכה, שיהיה בקדושה וטהרה, וכן על זה הדרך. צריך להשתדל כמה שיותר, שהכל יהיה ברמה הרוחנית הגבוהה ביותר, כדי שהשכינה לא תעזוב. גם אם כמה אנשים יעשו פרצוף, הכל בסדר כי העיקר שה' יתברך ישמח. כי אם ה' שמח כולם שמחים! לכן אדם צריך להיות חכם, אם הוא רואה שחבירו קצת התקלקל, כלומר שיש לו נטיות פסולות, הוא צריך לברוח ממנו כבורח מאש. צריך לברור טוב את החברים שחיים איתם, צריך להתחבר רק לאנשים חכמים, החכמה היא להבין את העתיד כבר מהעבר.
הדפס מאמר
